Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, a nawyki mają potężną moc. Dlatego nałogowo palimy papierosy, chronicznie wybieramy nieodpowiednich partnerów, nieustannie sprawdzamy wiadomości na Facebooku, zawsze ścielimy łóżko lub nie ścielimy go nigdy.
W książce Siła nawyku Charles Duhnigg udowadnia, że wyrobienie sobie nowych nawyków lub zmiana dotychczasowych może całkowicie odmienić czyjeś życie, a także funkcjonowanie państw, społeczeństw, przedsiębiorstw i grup zawodowych. Autor przekonuje, że zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
- Jak Lisa, otyła, przez wiele lat uzależniona od alkoholu i papierosów, zadłużona i niezdolna do utrzymania stałej pracy, stała się zgrabną kobietą sukcesu, wolną od nałogów?
- Jak jednemu człowiekowi od reklamy udało się namówić Amerykanów do codziennego mycia zębów i dlaczego pasta Pepsodent stała się najbardziej znaną pastą do zębów na świecie?
- Dlaczego pływak Michael Phelps wygrał wyścig płynąć na oślep?
- Co sprawia, że kawiarnie Starbucks odnoszą światowy sukces?
- Jak firma Procter & Gamble przekonała klientów, że świeże powietrze wymaga pachnących odświeżaczy powietrza?
Badania nad działaniami mechanizmów stojących za nawykami pomagają wielu firmom w dotarciu do klientów, planowaniu odpowiednich kampanii promocyjnych, usprawnianiu działania placówek zdrowia i wielu innych. Nawet drobne zmiany, wprowadzone na stałe dzięki wykształceniu nowych nawyków, prowadzą do dużych przekształceń i spektakularnych sukcesów.
autor | Charles Duhigg |
rok wydania | Warszawa 2013 |
liczba stron | 424 |
wymiary | 14.5x20.5cm |
oprawa | miękka |
ISBN | 9788377052709 |